16
AÑO I - Nº 4 - ABRIL 2017
• López, R. y San Cristóbal, U. (2014).
Investigación
artística en música. Problemas, métodos,
experiencias y modelos.
Barcelona: ESMUC
• Chaffin, R. y Logan, T. (2006). Practicing
perfection: How concert soloists prepare for
performance.
Advances in Cognitive Psychology
,
2(2-3), 113-130.
• Colás, M. P y Buendía, L. (1998).
La investigación
Educativa.
Sevilla: Alfar.
• Díaz, M.T. (2006). La educación musical en la
Europa del futuro. Música y educación.
Revista
trimestral de pedagogía musical,
19, 68, 33-48.
• Hallam, S. (1997). Approaches to the instrumental
music practice of experts and novices: Implications
for education. En H. Jorgensen, & A. C. Lehman
(Edits.),
Does practice make perfect? Current
theory and research on instrumental music
practice.
Oslo, Norway: Norges Musikkhogskole.
• Hemsy De Gainza, V. (2004). La Educación Musical
en el siglo XX.
Revista Musical Chilena
, 201, 34-67.
• Ericsson, K. A. y Williams, A. (2007). Capturing
Naturally Occurring Superior Performance in the
Laboratory: Translational Research on Expert
Performance.
Journal of Experimental Psychology:
Applied
, 13, 3, 115-123.
• Gabrielsson, A. (2003).
Music performance
research at the millenniun. Psychology of Music
Society for Education, Music and Psychology
Research
, 31(3), 221-272.
• Jørgensen, H. (2009).
Research into higher music
education.
Oslo: Novus Press.
• Small, C. (1989).
Música. Sociedad y educación.
Madrid: Alianza Editorial.
Referencias Bibliográficas